Kjolen der ikke kom frem dagen efter

Det sker en gang i mellem, at en pakke bliver forsinket i posten. Langt de fleste bestillinger hos os, kommer ud samme dag, og posten leverer over 90% af pakkerne næste dag. Men ikke altså går det sådan.

Nogle gange sker det, at en pakke bliver forsinket på vej til en kunde. Måske var der ekstra mange pakker lige denne dag, måske kom den på den forkerte bil, eller også drillede vejret. Der kan være mange grunde til at en pakke der forlader vores lager en mandag, ikke ankommer hos kunden dagen efter.

Har man bestilt en kjole der skal bruges næste dag, er det selvfølgelig super ærgerligt, hvis den ikke kommer frem til tiden. Vi kan nemt sætte os i kundens sted, og se problemet fra deres side. Der er dog ingen, hverken os eller posten, der ved at pakken er særlig kritisk. Og selvom vi vidste det, ville det ikke ændre på noget. Vi gør i forvejen alle alt vi kan, for at leveringen ske ske så hurtigt som overhovedet muligt.

Når det så alligevel sker, at pakken ikke kommer frem som forventet, kunne vi en gang i mellem godt ønske os, at kunden kunne sætte sig i vores sted. Forestille sig hvordan Bente løber ude på lageret, for at pakke de rigtige varer til bestillingen. Sirligt kommer det hele i en passende pose, og sætter den rigtige fragtlabel udenpå. Herefter bliver pakken nøjsom lagt i pakkeburet, og når posten kommer for at hente det, krydser vi alt hvad vi kan, for at alle pakker i buret, kommer frem til kunden næste dag. Men vi kan ikke garantere det, for vi kan ikke gøre mere herfra.

Skulle det så ske, at lige præcis den meget vigtige kjole, af uransagelige grunde, ikke går glat igennem posten, og derfor ikke ankommer i postkassen dagen efter, så kunne Bente ikke have gjort mere. Hun kunne have banket 7-9-13 under bordet, krydset både fingre og tæer, og danset den yndigste regndans, men det ville ikke have ændret på noget. Ingenting overhovedet. Det er helt ude af vores og især Bentes hænder.

Skulle vi gøre mere, ville Bente være nødt til at tage sin egen bil, og køre efter posten. Hele vejen på tværs af landet, og i passende afstand med en kikkert, holde øje med om pakken nu kom rigtigt frem. Det kan hun bare ikke. Med op mod 1.000 forsendelser om dagen, ville hun aldrig nå hjem til næste arbejdsdag.

“Men den plejer jo at være fremme næste dag”, ville nogen måske sige. Og det er da også rigtigt, det er pakkerne for det meste. Bare ikke altid. Og vi kan af gode grunde ikke garantere det, da alt er ude af vores hænder, så snart pakkerne forlader os.

Vi tager dog stadig ansvar, og hjælper gerne med at finde ud af hvor pakken er henne, hvis den skulle være forsinket. Kundeservice kan ikke trylle (selvom man nogle gange skulle tro det), men er stadig behjælpelig hele vejen, til pakken er ankommet hos dig. De kan ikke gøre for at pakken er forsinket, men de kan gøre en indsats for at skaffe information om hvor pakken er henne. Det er den service vi kan give, og vi gør det med et smil.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back to Top