Julemærker er en hjertesag for Curvii.dk

Curvii har sørget for at kunderne nemt kan hjælpe med at donere til Julemærkehjemmene på webshoppen

For hver én pakke, den trofaste PostNord-kunde Curvii sender, bliver en donation rettet mod de danske Julemærkehjem. Og i år hjælper kunderne med at hjælpe

Curvii er en online butik, der sælgerplus size modetøj til kvinder. I de snart seks år, Ikast-firmaet Curvii.dk har eksisteret, har julemærker på alle pakker ud af huset altid været helt naturligt. I den første tid, som lille opstartsvirksomhed foregik det manuelt med fysiske mærker, der blev klistret på. I dag er processen digitaliseret og heldigvis for det, da der let kan være over 100 ordrer på en dag.

Kirsa Jespersen, der sammen med sin bror, Kent Medom, står i spidsen for Curvii.dk, har fundet ind til sin hjertesag: Julemærkehjemmene.

– Egentlig er der ikke den store sammenhæng i det, at vi sælger tøj i store størrelser og at støtte udsatte børn på de danske Julemærkehjem. Vi kunne sælge hvad som helst. For os handler det om de udsatte børn, og at vi kan hjælpe. Og nu rækker vi ud til vores kunder og giver dem mulighed for at hjælpe os med at hjælpe, understreger Kirsa.

– Ingen børn skal mistrives, og derfor byder vi ind her, og sammen med PostNord og Julemærkerne kan man nå langt ud med det budskab – og på en fin måde, synes vi.

Kirsa har en fortid som skoletandlæge, og gennem jobbet mødte hun mange sårbare børn.

-Jeg fik opbygget en fortrolighed med mange af børnene, og det ramte mig virkelig hårdt, at jeg kun var i stand til at hjælpe dem med deres tænder, men ikke med deres generelt dårlige trivsel.

Udover at sætte julemærker på pakkerne i november og december, har Curvii.dk nemlig gjort det muligt for kunderne at donere fem kroner til Julemærkefonden i deres check-out.

-Der var ikke gået ti minutter, før de første to havde doneret, og vi har flere søde kunder, som har trykket flere gange. I snit er det vel hver tredje, som donerer.

Også på andre måder skruer firmaet i år op for sin støtte til den gode sag. Det sker med særlige timetilbud på årets største indkøbsdag Black Friday, hvor hele omsætningen går til Julemærkefonden.

-Vi har bedt vores producenter om at spytte i kassen, og sammen med dem kan vi altså sørge for, at det virkelig rykker, fortæller Kirsa.

Ingen tvivl om, at der i firmaet med de store størrelser også banker et stort hjerte.

  • Denne artikel er skrevet af Torben Korgaard og bragt i Post Nords erhvervsmagasin
Julemærker på pakkerne

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Back to Top